Nu fungerar våra nyaste kartor igen
Lördagen 22 september fick Ledningskollen problem med att visa kartor. Medan vi arbetat med att åtgärda problemet har tjänsten de senaste dagarna använt lite äldre kartor, från 2017. Nu är problemet fixat och alla kartor i Ledningskollen är från 2018.
När problemet uppstod innebar det att det bara gick att se detaljerade kartor över vissa områden, vilket i praktiken gjorde det omöjligt för en del användare att skapa nya ärenden. Medan vi identifierade och löste problemet använde Ledningskollen sig av kartor från 2017. Problemet visade sig vara ett hårdvaruproblem på kartservern som nu är avhjälpt. Sedan lunchtid fredagen den 28 september används våra senaste kartor från 2018 igen.
Fungerande och aktuella kartor är helt avgörande för att Ledningskollen ska kunna hjälpa användarna att få information om ledningar. Vi har i vårt arbete med att lösa problemet identifierat och genomfört flera åtgärder för att minimera risken att samma sak ska kunna ske igen.
Har du frågor om våra kartor eller andra funktioner i Ledningskollen? Kontakta vårt användarstöd på support@ledningskollen.se.